Archiwum

Filtr

EMP Szczecin 28-29.07.2012 r.

Opublikowano

 

Szukajcie także naszych plakatów w restauracjach KFC przy dolewkach !



Otwarcie toru off-road !

Opublikowano

I EMP Warszawa 12-13.05.2012 r.

Opublikowano

12-13 maja w Warszawie odbyły się pierwsze zawody eliminacyjne cyklu Mistrzostw Polski. Sekcję modelarstwa kołowego Automobilklubu ze Szczecina reprezentowali Paweł Szturomski, Szymon Sargalski, Kacper Podkalicki, Mateusz Długoszewski a także jako mechanik Maciej Sargalski. Nasi zawodnicy zajęli następujące miejsca w poszczególnych klasach .:

IC-8 Truggy:

1 miejsce- Szymon Sargalski

4 miejsce- Kacper Podkalicki

ET-8 Buggy

4 miejsce- Szymon Sargalski

8 miejsce- Mateusz Długoszewski

11 miejsce- Paweł Szturomski

16 miejsce- Kacper Podkalicki



Serdecznie zapraszam wszystkich do uczestniczenia we wszelkich wyścigach modeli zdalnie sterowanych, a w szczególności w tych z cylku Eliminacji Mistrzostw Polski.

Z dnia na dzień do przodu...

Opublikowano

 

Prace na torze idą do przodu z tygodnia na tydzień, jeżeli pogoda nam będzie dopisywać to spotkania będą się odbywać regularnie, wszystkich zainteresowanych spotkaniami i udziałem w życiu klubu serdecznie zapraszamy !

 

Wyczekiwanie do sezonu ;)

Opublikowano

 

Już za kilka miesięcy na tym torze zagości więcej modeli niż teraz jest tam śniegu, tak więc wyszykujcie swoje zdalne modele i jak tylko zrobi się ciepło- przyjedźcie ! Do zobaczenia na torze w sezonie !

 

SKŁADKA DO AK 2012

Opublikowano

PRZYPOMINAM !!!

Koledzy, 28.02.2012 ( data zaksięgowania na koncie) upływa ostateczny termin wpłaty składki do AK za 2012.

Nie wpłacenie składki w terminie uniemożliwi wydanie legitymacji członkowskiej.

Wysokości składki 60,00 zł.

Dane odbiorcy:

Stowarzyszenie Auto - Klub

al. Wojska Polskiego 237a

71-256 Szczecin

Numer konta: KREDYT BANK

82 1500 1722 1217 2008 7026 0000

Tytuł wpłaty: Składka za 2012 Sekcja Modelarstwa Kołowego

IV EMP off-road Łódź 25-26.06.2011 r.

Opublikowano

 

W dniach 24-26.06 odbyła się IV eliminacja do Mistrzostw Polski.

Nasze barwy reprezentował Kacper i ja (Szymon). Przyjechaliśmy na miejsce. Nad torem wisiały czarne i groźnie wyglądające chmury z których kilka minut wcześniej deszcz zlał okolicę. Pogoda okazała się pechowa dla Mistrza Polski w klasie Truggy z roku 2009- Michała Tronowskiego. Gdy wjeżdżał swoim białym busem na teraz zawodów dostał "strzała" w prawy bok. Na szczęście skończyło sie na pogiętym boku samochodu. Czekaliśmy dobre 2 godziny, aby tor przesechł i nadawał się do treningów. Kilka słów o objekcie: tor dobrze nam znany (chyba najmniejszy tor w Polsce), konfiguracja ta sama (bardzo technicznie i ciasno), lekko poprawione hopy. Sobota dla mnie przebiegała jak sinusoida. Najpierw super, wygrana pierwsza eliminacja, potem defekt wykluczył mnie na 3 biegi i kiedy wróciłem, musiałem gonić resztę. Kacper dzielnie radził sobie bez mechanika i w każdej z eliminacji zajmował wysokie miejsca. Pogoda zmieniała się co chwilę, więc wynik w dużej mierze zależał od tego kto jak trafi z ustawieniami silnika. Ogólnie sobotę zakończyliśmy pozytywnie- Kacper do finału startował z 3 pozycji, a ja z 4. Niedziela zapowiadała się fajnie: ranek był dość ciepły, a zakończenie było planowane na godzinę 13:30. Najpierw rozegrano bieg finałowy klas elektrycznych w których bardzo dobrze radził sobie Grzegorz Kopertowski jadący modelem Caster Racing. Był tak szybki, że prowadził przed aktualnym Mistrzem we wszystkich klasach- Maćkiem Brzozowskim. Następnie sędzia rozegrał treningi kontrolowane dla spalinowców, abyśmy mogli doregulować silniki. Mój się skończył po 2 minutach i odkręceniu się półosi (dobrze, że na treningu a nie w finale). Przed naszym finałem na nawierzchni toru utworzył się tzw. "blue groove". Jest to bardzo twarda, nagumowana glina(jest aż niebieska od gumy), która charakteryzuje się niesamowitą przyczepnością i ściernością opon. Tak więc kolejne pytanie brzmiało: czy najdrobniejsze bieżniki wytrzymają chociaż połowę dystansu? Odpowiedź to nie.w półfinałach klasy buggy opony kończyły się po około 12 minutach. Nasz finał zaczął się bardzo nerwowo. Start był powtarzany 3 razy i 2 zawodników dostało kary +10 sekund. Walka była bardzo zacięta. Kacper miał pecha i zgasł, a ja musiałem zjechać na doregulowanie silnika, który miał za bogatą mieszankę.


Ogólne wyniki po 2 dniach wzmagań przedstawiają się następująco.:

ET-8 Buggy:
1.Grzegorz Kopertowski (Caster Racing EX 1.5R)
2.Maciej Brzozowski (Mugen Seiki MBX6B)
3.Michał Tronowski (Serpent Cobra)

IC-8 Buggy
1.Maciej Brzozowski (Mugen Seiki MBX6B)
2.Michał Tronowski (Serpent Cobra)
3.Mateusz Łukaszuk (Team Losi 8ight 2.0 EU)

IC-8 Truggy
1.Maciej Brzozowski (Mugen Seiki MBX6T)
2.Maciej Mrozek (Hot Bodies D8T)
3.Szymon Sargalski (Team Associated RC8T)
4.Kacper Podkalicki (Mugen Seiki MBX6T)



Gratulujemy zwycięzcom i dziękujemy Królowi Julianowi i spółce za świetną atmosferę.

Postęp prac przy budowie toru

Opublikowano

 

Budujemy tor off-road.

Prace na torze posuwają się do przodu. Dzięki zaangażowaniu naszych kolegów modelarzy, pomocy Okręgowego Zarządu PZM i współpracy z Panem Robertem Puhlmannem właścicielem firmy Kontener Serwis już wkrótce Auto-Klub Szczecin Sekcja Modelarstwa Kołowego odda do użytku nowy obiekt, tor dla modeli samochodów off-road.



Kontenery na podest mamy ustawione, w dolnych znajdują się dwa pomieszczenia socjalne. Jedno jest przeznaczone na magazynek, a w drugim chcemy urządzić warsztat i miejsce do spotkań. Górna część, to podest dla zawodników i pomieszczenie dla sędziego. Musimy jeszcze podłączyć prąd i zamontować oświetlenie.



Na powierzchnię toru nawieźliśmy glinę, która została rozłożona. Niestety dwadzieścia ciężarówek gliny nie pozwoliło nam pokryć 100% powierzchni toru, musimy jeszcze trochę dowieść. Następnym etapem pracy będzie wyrównanie powierzchni, wyznaczenie torów jazdy i budowa przeszkód.




Pozostaje nam jeszcze wybudowanie pit-stopu i ogrodzenia. Ze względu na rozpoczynające się wakacje, chcemy maksymalnie przyspieszyć prace i od 20 czerwca prace będą odbywały się praktycznie codziennie w godzinach popołudniowych. Wszystkich członków i sympatyków SMK proszę o udział w pracach. Informacja o spotkaniach są publikowane na forum.

 

Postęp prac przy budowie toru

Opublikowano

 

Budujemy tor off-road.

Prace na torze posuwają się do przodu. Dzięki zaangażowaniu naszych kolegów modelarzy, pomocy Okręgowego Zarządu PZM i współpracy z Panem Robertem Puhlmannem właścicielem firmy Kontener Serwis już wkrótce Auto-Klub Szczecin Sekcja Modelarstwa Kołowego odda do użytku nowy obiekt, tor dla modeli samochodów off-road.



Kontenery na podest mamy ustawione, w dolnych znajdują się dwa pomieszczenia socjalne. Jedno jest przeznaczone na magazynek, a w drugim chcemy urządzić warsztat i miejsce do spotkań. Górna część, to podest dla zawodników i pomieszczenie dla sędziego. Musimy jeszcze podłączyć prąd i zamontować oświetlenie.



Na powierzchnię toru nawieźliśmy glinę, która została rozłożona. Niestety dwadzieścia ciężarówek gliny nie pozwoliło nam pokryć 100% powierzchni toru, musimy jeszcze trochę dowieść. Następnym etapem pracy będzie wyrównanie powierzchni, wyznaczenie torów jazdy i budowa przeszkód.




Pozostaje nam jeszcze wybudowanie pit-stopu i ogrodzenia. Ze względu na rozpoczynające się wakacje, chcemy maksymalnie przyspieszyć prace i od 20 czerwca prace będą odbywały się praktycznie codziennie w godzinach popołudniowych. Wszystkich członków i sympatyków SMK proszę o udział w pracach. Informacja o spotkaniach są publikowane na forum.

 

I EMP modeli off-road Gdańsk 7-8.05.11

Opublikowano

Dn. 7-8 maja odbyła się Eliminacja Mistrzostw Polski w Gdańsku. Z naszego klubu wyjechała 5 osobowa grupa, trzech zawodników oraz dwóch mechaników. Dn. 6 maja stawiliśmy się już na treningu aby ustawić modele pod tor i złapać rytm jazdy aby dobrze przejechać eliminacje na drugi dzień. Podczas eliminacji nie obyło się bez awarii które złapały dwóch zawodników z naszej grupy. Po eliminacjach wszyscy zakwalifikowali się do finałów na które szykowaliśmy modele w hotelu. Na finałach każdego złapała awaria przynajmniej w jednym biegu, mimo wszystko nasi zawodnicy zajęli przyzwoite miejsca w następujących klasach .:

W klasie IC-8 Truggy .:

3 miejsce- Kacper Podkalicki

4 miejsce- Szymon Sargalski

Klasa ET-8 buggy

6 miejsce- Kacper Podkalicki

9 miejsce- Mateusz Długoszewski


 

Serdecznie zapraszam wszystkich do uczestniczenia we wszelkich wyścigach modeli zdalnie sterowanych, a w szczególności w tych z cylku Eliminacji Mistrzostw Polski.

 

Budowę toru czas zacząć!

Opublikowano

Niedługo przed pierwszą eliminacją Mistrzostw Polski w Gdańsku budowa naszego toru ruszyła z kopyta. Kabel został wkopany, w okolicach toru widać coraz więcej stosów gliny, pojawiła się także mączka prosto z kortów tenisowych. P. Roman zabetonował płyty „jumbo” pod kontenery. W ostatni czwartek postępy w pracach stały się bardziej widoczne (w sumie to nawet baaaardzo widoczne)-  dzięki firmie Kontener Serwis przyjechała dolna część podestu. Kontenery wyglądają jak nowe, a w środku jest wystarczająco dużo miejsca, żeby organizować wyścigi mini-z (takie mikro modele). Przebieg prac można zobaczyć na zdjęciach.




 

Pierwszy Nocny Drift w Szczecinie !

Opublikowano

Jak zapewne wiecie zima jest okresem snu i oczekiwania na ciepłe wiosenne dni dla wielu modeli spalinowych. Z tego właśnie powodu, aby nie wiało nudą Michał ze sklepu TeamRc.pl zorganizował zawody driftowe dla modeli 1/10 on-road. Impreza miała miejsce w hali sportowej przy ulicy Unii Lubelskiej. Zapowiadało się ciekawie tym bardziej, że 5 zawodników miało się ścigać swoimi modelami z uczestnikami, którzy będą trzymać w ręku aparaturę „zakończoną” modelami Strada DC. Niestety Kacprowi w domu spalił się silnik i był zmuszony startować modelem, którego w ogóle nie znał. Tak więc w chłodny, marcowy wieczór ruszyliśmy z Kacprem „czerwoną strzałą” w kierunku hali. Gdy przyjechaliśmy szczęki nam opadły. Spodziewaliśmy się jakiegoś opuszczonego budynku a zobaczyliśmy zadbaną i zagospodarowaną boiskami do piłki nożnej halę. Przyjechało już klika osób w tym zwycięzca jednego z rajdów Magnolii- Wojciech Kacprzyk z synem. Po przywitaniu się ze wszystkimi, wypełnieniu zgłoszenia na zawody i rozstawieniu toru stanęliśmy z Mateuszem przed założeniem plastikowych opon do driftu na piękne felgi, które były oficjalnymi replikami tych produkowanych przez znaną firmę WORK Wheels. Sztuka polegała na tym, że „gumy” trzeba było rozgrzać we wrzącej wodzie (aby pod wpływem ciepła się rozszerzyły) a następnie jak najszybciej założyć je na felgi. Podczas naszej męki inni uczestnicy trenowali i poznawali tor. Szykował się więc pojedynek tych którzy znają zachowanie modeli w drifcie oraz tor z nami, czyli zawodnikami, którzy nie mają pojęcia jak zachowają się ich modele i jak powinno się jechać po przygotowanym torze. Tak zupełnie na boku to w pewnym momencie zdaliśmy sobie sprawę, że musimy się naprawdę napocić, żeby nie okazało się, że odpadniemy w pierwszym biegu i zostaniemy pokonani przez np. małe dziecko. W rywalizacji brało udział 21 uczestników. Razem z kibicami było około 40-45 osób. Eliminacje odbywały się w systemie pucharowym (2 odpada 2 przechodzi dalej) start zatrzymany na jednej linii. Sędzią głównym był Michał i zawsze miał kogoś z publiczności do pomocy w liczeniu okrążeń. Krótka odprawa z omówieniem zasad i do boju! Kolejne wyścigi były coraz bardziej emocjonujące i zacięte, ponieważ zostawali tylko najlepsi (lub Ci którzy uniknęli karambolu jaki zawsze miał miejsce na pierwszym zakręcie). Postęp w kierowaniu mogę podać nawet na swoim przykładzie 14 okrążeń w pierwszym wyścigu i 21 w finale. Do ostatecznej bitwy przystąpili: Paweł (Strada DC EVO), Radek (Strada DC EVO), Darek (jechał chyba swoim Flying Fishem), Michał (Strada DC EVO) i ja- Szymon (Team Associated TC5R). Po zaciętej walce finał zakończył się w następującej kolejności: ja (nagroda model Strada DC EVO), Michał (model Rc łodzi), Darek (helikopter), Paweł (koszulka TeamRc.pl), Radek (koszulka TeamRc.pl). W międzyczasie jak to na zawodach- zdarzały się awarie i płacz dzieciaków z powodu odpadnięcia, jednak całe spotkanie przebiegało w duchu zdrowej, sportowej rywalizacji i koleżeńskiej atmosfery. Byłem już na kilku imprezach po całej Polsce, ale jeszcze nigdy nie bawiłem się tak świetnie i mam nadzieję, że w przyszłości też będą takie imprezy.

 


I EMP Off-Road 07-08.05 Gdańsk

Opublikowano

 

 

Pierwsza Eliminacja Mistrzostw Polski modeli off-road odbędzie się w dniach 07-08.05.2011 w Gdańsku. Zapowiedziane są wyścigi w czterech klasach: ET-10 Buggy 2WD/4WD, ET-8 Buggy, IC-8 Buggy i IC-8 Truggy. PRZEPISY TECHNICZNE

Wszystkich zainteresowany zachęcam do wzięcia udziału w tych zawodach. Dzięki staraniom organizatorów, a w szczególności Pana Brzozowskiego EMP w Gdańsku wyróżnia świetna atmosfera, wysoki poziom organizacyjny i sportowy. Start w tych zawodach jest wspaniałą okazją do podnoszenia swoich umiejętności i do dalszego zgłębienia wiedzy technicznej. ZGŁOSZENIA

Do zawodów jest jeszcze trochę czasu, dzięki temu możemy się odpowiednio przygotować. Wyjazd zorganizowaną grupą pozwana na optymalne wykorzystanie miejsc w samochodach, wspólną rezerwację noclegu, a także pomoc mniej doświadczonym kolegom.

Poniżej zdjęcia z jednej z wielu imprez na torze w Gdańsku.:

 

Zainteresowanych proszę o zgłoszenia na e-mail: autoklubszczecinSMK@gmail.com

Robert Podkalicki

Cele i zadania Sekcji Modelarstwa Kołowego

Opublikowano

Środowisko modelarzy kołowych ze Szczecina i okolic, przy wsparciu Auto-Klubu i Okręgowego Zarządu PZM w Szczecinie w sierpniu 2010 roku zainicjowało powstanie Sekcji Modelarstwa Kołowego przy Auto-Klubie Szczecin. Sekcja postawiła sobie za cel realizacje wieku zadań. Najważniejsze z nich to:

  • Integracja środowiska modelarzy samochodowych ze Szczecina i okolic.
  • Organizowanie i popularyzowania modelarstwa samochodowego zwłaszcza wśród dzieci i młodzieży
  • Organizacja i rozwój zawodniczej działalności sportowej
  • Bezpośrednie i pośrednie organizowanie imprez, w tym zawodów sportowych
  • Organizowanie kursów, szkoleń, warsztatów integracyjnych mających na celu podnoszenie wiedzy technicznej, umiejętności modelarskich oraz kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży
  • Utrzymywanie kontaktów z pokrewnymi organizacjami w kraju i zagranicą.

 

Pomimo, iż nasza Sekcja jest jeszcze w fazie organizacji udało nam się wziąć udział w kilku imprezach, na których nasi członkowie prezentowali sprzęt, a zawodnicy umiejętności. Duże zainteresowanie publiczność wzbudziliśmy na:

  • Rajd Baja Poland, 3-5 września 2010 – prezentacja modeli, pokazy jady sportowej
  • Festyn Pożegnanie Lata w SP16 w Szczecinie, 25 września 2010 - prezentacja modeli
  • Piknik Pomagamy Powodzianom, 26 września 2010 - prezentacja modeli, pokazy jady sportowej

 

Sekcja Modelarstwa Kołowego Auto-Klub Szczecin ma zamiar w 2011 roku zorganizować cykl zawodów. Imprezy mają odbywać się w Szczecinie na obiekcie PZM przy al. Wojska Polskiego 237A. Wyścigi przeznaczone będą dla licencjonowanych zawodników i dla amatorów ze szczególnym uwzględnieniem młodych adeptów modelarstwa. W trakcie imprez planujemy organizacje warsztatów, na których zawodnicy będą dzielić się wiedzą techniczną z mniej doświadczonymi modelarzami.

Wielu z naszych członków w ostatnich latach odniosło sukcesy w zawodach rangi Mistrzostw Polski i w klasyfikacji ogólnej zajmowali wysokie miejsca:

Paweł Szturomski klasa: IC-5 Buggy Mistrz Polski 2010
Tomasz Przybylski klasa: IC-8 Truggy Drugi Wicemistrz Polski 2009
Kacper Podkalicki klasa: IC-8 Start Wicemistrz Polski 2009
klasa: IC-8 Truggy 6 miejsce Mistrzostw Polski 2010
Władysław Dudzewicz klasa: IC-5 Buggy Drugi Wicemistrz Polski 2010
Grzegorz Muzyczka klasa: IC-8 Truggy 4 miejsce Mistrzostw Polski 2009
klasa: IC-8 Truggy 8 miejsce Mistrzostw Polski 2010
Szymon Sargalski klasa: IC-8 Truggy 5 miejsce Mistrzostw Polski 2010

 

Wszystkich zainteresowanych nasza działalnością zapraszamy do współpracy.

Zarząd Sekcji Modelarstwa Kołowego

Joomla dark templates by template joomla